2010. november 20., szombat

Miért éppen az e-learning?


            Évekkel ezelőtt már részt vettem e-learning képzésen, készítettem a Prompt munkatársainak aktív segítségével multimédiás tananyagot, s tutori képződés után, pedagógus kollégáknak is segíthettem ennek a világnak a bejárásában. Ez a terület azonban olyan ütemben változik, fejlődik, bővül, hogy a tegnapi ismeretek ma már elégtelenek. S ha már tanulok, természetes hogy ott és azoktól, ahol és akik az első lépésektől vezettek.
            Nagyon szeretném, ha az én iskolám is használna keretrendszert. Sajnos az elmúlt 10 év nem a sikerről szólt. Bár a testület döntő többsége rendelkezik, valamilyen mélységű informatikai ismerettel, nem épült be a hétköznapjainkba ez a tudás. Sok oka van ennek, egy éppen az én kudarcom, hogy nem sikerült átadnom a tutori képzésen tanultakat. Most azonban ismét megkísérlem. Sokat beszélgetünk mostanában arról, hogy iskolánk nem vonzó, sokan máshová viszik gyermeküket tanulni, eredményeink nem jók, az iskoláról a településen kedvezőtlen a kép. S a mit tegyünk másként, milyen pluszt tudunk adni, ami megfordítja ezt a kedvezőtlen folyamatot kérdésére, egyik válasz, éppen ez a terület lehet. Nem megváltás, de olyan ösvény, amire ráléphetünk.  
            Hogy mennyire lesznek fogadó készek a kollégák és a diákok? Nem tudom (nem merem) megbecsülni sem. De egy próbát megér.
           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése