2012. január 1., vasárnap

Kisvidéki IPR sirató

Élt hét évet. Születéstől torzszülött. A cél nemes, az eszközök elégtelenek, időnként gyatrák, s ami a legnagyobb baj, a közeg, miben működnie kell – közönyös, majd egyre inkább ellenséges. Pedig nem indult rosszul. A program kidolgozói, elkötelezett, kiváló szakemberek, kik jól ismervén hazánk közoktatásának ordas gerjedelmét, mi mélyebbre nyomja a gyengét és emeli – bár nem túl magasra - az erőset, beleszuszakoltak minden szereplőt és színteret , mely segíthet, s mindazt az eszközrendszert leírták, mitől pedagógia jobb lehet. Adtak hozzá pénzt is, hogy azokat is vonzza a program, kit szelleme egyébként nem, s igyekeztek úgy meghatározni a célcsoportot – HHH fogalom, hogy valóban lefedje a támogatandók körét. Mi lesz vele? December utolsó napjaiban végül megérkezett az intézményekhez a pénz – az a pályázati támogatás, ami egyébként az 2011-12 tanév első félévének IPR programok finanszírozását lett volna hivatva támogatni. Olyan meg nem kötött szerződésre hivatkozva, amelynek felülete még így az év első napján sem elérhető. Rapid pályázatot és képzést rendeztek a Wekerle ölén trénereknek, szakértőknek – ez akár azt is jelenthetné, hogy folyt. köv. Csak az alapot fúrta meg az új köznevelési törvény.
• Jó volna tudni, mi lesz az óvoda-iskola társulásokkal? Hány ilyen működik az országban? Van erről elérhető statisztika? Hogyan fogják szétszedni – az új törvény szellemében?
• Jó volna tudni, mi lesz azokkal a túlkoros gyerekekkel, akik még ebben a tanévben betöltik a 16. életévüket – de még az általános iskola nyolcadik osztályába sem értek fel? Jó volna tudni, hányan is vannak ők? ( nálunk 2 %) A középiskola – amelyek között már nem lesz kötelező beiskolázásra kijelölt – milyen szabályozókat kap? Érdeke lesz bent tartani a 16 évüket betöltött balhés gyerekeket? Kik, hol, hogyan állítanak fel HÍD osztályokat?
• Mit tehetünk, és akarunk-e tenni , valamit azzal a tendenciával, ami a magántanulói zsákutcába terel, s amin már egyre többen botorkálnak – mert ne felejtsük el, bár a köznevelési törvényt, csak most fogadták el, az iskolalátogatáshoz kötött támogatás, már másfél éve löki a magántanulói státusz felé a problémásokat. (2010/2011tanév: 0,33%, 2011/2012 tanév : 1,2 %)
Jó volna tudni, hogy nem lép életbe, mert mire rombolni kezdene, megbukik a kurzus, mi összefércelte.
Jó ha tudjuk – nem lépnek le önként, nem lépteti le őket a nagyvilág – nekünk kell elzavarni őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése